Рекомендації
для вчителів: що необхідно
враховувати
при виставленні оцінок школяреві
Розвивайте у дитини мотив досягнення успіху: він відіграє важливу роль у процесі формування самооцінки та рівня домагань. Якщо школяр постійно не справляється із завданням, одержує низькі оцінки, мотив досягнення успіху в нього значно послаблюється. Спочатку виникає негативне невротичне переживання, потім — байдуже ставлення до негативної оцінки. Як наслідок — ціннісна переорієнтація особистості.
Для запобігання цьому явищу можна
використовувати такі прийоми:
· школяреві
з поганою успішністю, низькою самооцінкою, різким зниженням мотиву досягнення
успіху доручають допомогти однокласнику з подібними проблемами. Це змінює на
краще соціально особистісну позицію дитини, характер її діяльності, ставлення
до самої себе;
· дитині
пропонують побути у ролі вчителя — відбувається підвищення самооцінки через
прийняття позиції вчителя, що є передумовою для поліпшення рівня власної
навчальної діяльності, зміни ставлення до неї.
Підходьте до оцінювання дитини індивідуально —
з урахуванням можливостей особистості. Індивідуальний підхід до школяра
передбачає:
· врахування
емоційного стану кожної дитини та її можливостей;
· доброзичливе
ставлення до дитини;
· обґрунтування
виставленої оцінки;
· гарантування
успішного виконання навчального завдання;
· акцентування уваги колективу класу на успіхах
товаришів.
Оберігайте почуття дитини — оцінка, що
стосується її особистісних якостей, не повинна озвучуватися привселюдно.
Пам’ятайте, що оцінювання має подвійну спрямованість: з одного боку — на школяра, з іншого — на вчителя. Майстерність оцінювання є одним із провідних критеріїв професійної майстерності вчителя.
Розвивайте у дитини мотив досягнення успіху: він відіграє важливу роль у процесі формування самооцінки та рівня домагань. Якщо школяр постійно не справляється із завданням, одержує низькі оцінки, мотив досягнення успіху в нього значно послаблюється. Спочатку виникає негативне невротичне переживання, потім — байдуже ставлення до негативної оцінки. Як наслідок — ціннісна переорієнтація особистості.
Немає коментарів:
Дописати коментар