Алгоритм виявлення та реагування на випадки
насильства (для персоналу закладу)
1.
Дії
відбуваються на території закладу освіти під час освітнього процесу.
1.1. Ви бачите, що між
дітьми (будь-якого віку/класу) відбуваються:
· бійка,
штовхання, кидання речами, використання образливих слів, обзивання, розмова у
підвищеному тоні, крики, лайка, ляпаси, стусани, плювки, щипання, шмагання, кусання,
викручування рук, смикання волосся, лапання частин тіла, погрози, поширення чуток,
відбирання грошей, їжі, особистих речей, приховування особистих речей тощо;
· зачинення
дитини/дітей в класній кімнаті, туалеті тощо;
· приниження за допомогою мобільних телефонів,
інтернету, інших електронних пристроїв.
1.2. Ви бачите, що між
дітьми та дорослими/дитиною та дорослим відбувається:
і моральний, і фізичний тиск: дорослий(-а) кричить на дитину, штовхає її, б’є, викручує руки, смикає за волосся, обзиває, лапає частини тіла тощо.
1.3
.Ви
бачите, що дитина/група дітей веде себе зухвало стосовно працівників закладу освіти
2.
Якщо
ви побачили дитину, яка:
· плаче;
· часто
залишається надовго в школі після уроків без причини;
· стоїть окремо від інших дітей/сторониться
інших дітей або інші діти стороняться дитини (не запрошують до гри тощо),
ігнорують її;
· проявляє страх перед появою батьків, інших членів
сім'ї та/або необхідністю йти додому;
· проявляє
страх перед появою інших учасників освітнього процесу;
· прогулює
уроки, часто запізнюється до школи;
· має на тілі синці, подряпини, сліди від
укусів; опіки та інші незвичні для віку дитини фізичні (видимі та невидимі)
травми; має брудний одяг, одягнута не за погодою;
· інші незвичні для віку дитини фізичні ознаки
(видимі та невидимі), а також психологічні і поведінкові прояви, які можуть
свідчити про насильство щодо дитини тощо.
3. Якщо
дитина вам сказала або ви почули, що до неї або іншої дитини:
3.1. Застосовуються
будь-які дії, перелічені вище.
3.2. Батьки, інші члени
сім’ї:
· застосовують
до неї штовхання, хапання, ляпаси; побиття, стусани, укуси; викручування рук;
смикання волосся; словесні образи, погрози, приниження; крики; залякування;
· погрожують
вигнати з дому, перемістити до іншого місця проживання;
· примушують переглядати/або переглядають в
присутності дитини фільми, журнали тощо порнографічного змісту; торкаються
інтимних місць дитини; пропонують або здійснили дії сексуального характеру;
· псують
навмисно улюблені іграшки, особисті речі;
· не
годують;
· постійно обмежують у спілкуванні з іншими
дітьми;
· примушують виконувати непосильну для дитини
роботу; змушують виконувати роботу замість відвідування закладу освіти;
· дитина є свідком постійних сварок, бійок між
батьками, родичами;
У всіх
вищеперелічених випадках не будьте байдужими!
Зверніться та
передайте інформацію:
Ø для
подальшого реагування керівнику(-ці) закладу освіти або уповноваженій особі;
Ø до органів Національної поліції;
Ø до
управління з питань захисту прав дітей Кропивницької міської ради ;
Ø закладів
охорони здоров’я;\
Ø центру
соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
Також
ви можете звернутись для отримання консультацій юристів, психологів та соціальних
працівників на:
Ø Національну
дитячу «гарячу» лінію 116 111 з мобільних або 0 800 500 225 зі стаціонарних (з
пн. - пт. з 12.00 до 20.00). Лінія є безкоштовною, анонімною та конфіденційною;
Ø Національну
«гарячу» лінію з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та
ґендерної дискримінації за тел. 0 800 500 335 або 116 123 з мобільних або стаціонарних
цілодобово (безкоштовно, анонімно, конфіденційно);
Ø «гарячу» лінію для осіб, які постраждали від
домашнього насильства, що створена на базі Урядового контактного центру за
номером 15-47. Сервіс цілодобово доступний, дзвінки є безкоштовними зі
стаціонарних та мобільних телефонів, анонімними та конфіденційними.
У разі настання випадку
булінгу (цькування) ви маєте:
•
вжити невідкладних заходів для припинення небезпечного впливу;
•
за потреби надати домедичну допомогу та викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної
допомоги для надання екстреної медичної допомоги;
•
звернутись (за потреби) до територіальних органів (підрозділів) Національної поліції
України;
•
повідомити керівнику(-ці) закладу освіти;
•
повідомити принаймні одному з батьків або іншим законним представникам малолітньої
чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).
Якщо дитина звернулась до вас та розповіла про
ситуацію насильства або загрозу його вчинення:
•
заспокойте дитину;
•
підтримайте і схваліть, що дитина до вас звернулась та розповіла про ситуацію;
•
спитайте, кому ще дитина може розповісти про те, що відбулося/відбувається; кому
вона довіряє;
•
передайте цю інформацію, з дотриманням конфіденційності, для подальшого реагування
керівнику(-ці) закладу освіти, уповноваженій особі або будь-якому педагогічному
працівнику.
Алгоритм виявлення та реагування на випадки насильства
(для батьків або інших законних представників учнів та учениць)
Ці
прояви у поведінці та видимі ознаки можуть сигналізувати, що дитина потерпає
від будь-якої з форм насильства або є загроза вчинення насильства.
1.
Якщо ваша дитина:
· проявляє протягом кількох днів різку зміну
звичної для неї поведінки;
· уникає
контактів з однолітками;
· уникає контактів з дорослими, зокрема й з
родинного кола чи друзів сім'ї;
· має
агресивну реакцію щодо конкретних людей або людей певної статі, віку тощо;
· не має бажання йти додому;
· проявляє насильство, агресивну поведінку до
інших;
· має
тілесні ушкодження;
· намагається приховати травми та обставини їх
отримання;
· замкнута, тривожна, боязка;
· проявляє занижену самооцінку, має почуття
провини;
· відмовляється з будь-яких причин йти до
закладу освіти;
· має фото-, відео-, аудіоматеріали фізичних,
психологічних знущань, сексуального (інтимного) характеру;
скаржиться на пошкодження, зникнення чи
вимагання особистих речей;
· скаржиться на вимагання грошей, їжі тощо;
· скаржиться на образливі висловлювання,
прізвиська, жарти, жести, погрози, поширення чуток, обмацування сексуального
(інтимного) характеру тощо;
· має мало друзів, або зовсім їх не має;
· швидко втомлюється, має низьку концентрацію
уваги;
· грає в сексуальні ігри за допомогою іграшок
та ляльок;
· відмовляється від гігієнічного догляду за
собою;
2.
Дії відбуваються на території закладу освіти під час освітнього процесу
2.1. Ви бачите, що між дітьми (будь-якого
віку/класу) відбуваються:
·
бійка, штовхання, кидання речами, використання образливих слів, обзивання,
розмови у підвищеному тоні, крики, лайка, ляпаси, стусани, плювки, щипання,
шмагання, кусання, викручування рук, смикання волосся, лапання частин тіла,
погрози, поширення чуток, відбирання грошей, їжі, особистих речей, приховування
особистих речей тощо;
·
зачинення дитини/дітей у класній кімнаті, туалеті тощо;
· приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету, інших
електронних пристроїв.
2.1. Ви бачите, що
між дітьми (будь-якого віку/класу) відбуваються:
·
бійка, штовхання, кидання речами, використання образливих слів,
обзивання, розмови у підвищеному тоні, крики, лайка, ляпаси, стусани, плювки,
щипання, шмагання, кусання, викручування рук, смикання волосся, лапання частин
тіла, погрози, поширення чуток, відбирання грошей, їжі, особистих речей,
приховування особистих речей тощо;
·
зачинення дитини/дітей у класній кімнаті, туалеті тощо;
·
приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету, інших
електронних пристроїв.
2.3.
Дитина/група дітей веде себе зухвало стосовно працівників закладу
освіти, батьків здобувачів освіти.
3.
Якщо ви побачили дитину, яка:
· плаче;
· залишається надовго в школі після
уроків без причини;
· стоїть окремо від інших дітей/сторониться
інших дітей або інші діти стороняться дитини (не запрошують до гри тощо),
ігнорують її;
· проявляє страх перед появою батьків, інших
членів сім’ї та/або необхідністю йти додому;
· проявляє страх перед появою інших учасників
освітнього процесу;
· прогулює уроки, часто запізнюється до школи;
· має на тілі синці, подряпини, сліди від
укусів; опіки та інші незвичні для віку дитини фізичні (видимі та невидимі)
травми;
· має брудний одяг, одягнута не за погодою;
· інші
незвичні для віку дитини фізичні ознаки (видимі та невидимі), а також
психологічні і поведінкові прояви, які можуть свідчити про насильство щодо
дитини тощо.
·
4.
Якщо дитина вам сказала або ви почули, що до неї або іншої дитини:
4.1. Застосовуються будь-які
дії, перелічені вище.
4.2. Батьки, інші
члени сім’ї:
·
застосовують до неї штовхання, хапання, ляпаси; побиття, стусани, укуси;
викручування рук; смикання волосся; словесні образи, погрози, приниження;
крики; залякування;
· погрожують вигнати з дому, перемістити до
іншого місця проживання;
· примушують переглядати/або переглядають в
присутності дитини фільми, журнали тощо порнографічного змісту; торкаються
інтимних місць дитини; пропонують або здійснили дії сексуального характеру;
· псують навмисно улюблені іграшки, особисті
речі;
· не
годують;
· постійно обмежують у спілкуванні з іншими
дітьми;
· примушують виконувати непосильну для дитини
роботу; змушують виконувати роботу замість відвідування закладу освіти;
· дитина є свідком постійних сварок, бійок між батьками, родичами.
У всіх вищеперелічених випадках не будьте
байдужими!
Зверніться до:
ü працівників закладу освіти;
ü органів Національної поліції;
ü управління з питань захисту прав дітей
Кропивницької міської ради;
ü закладів охорони здоров’я;
ü
центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
Також ви можете
звернутись для отримання консультацій юристів, психологів та соціальних
працівників на:
ü
Національну дитячу «гарячу» лінію 116 111 з мобільних або 0 800 500 225
зі стаціонарних (з пн. - пт. з 12.00 до 20.00). Лінія є безкоштовною, анонімною
та конфіденційною;
ü Національну «гарячу» лінію з попередження
домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації за тел. 0 800
500 335 або 116 123 з мобільних або стаціонарних цілодобово (безкоштовно, анонімно,
конфіденційно);
ü «гарячу» лінію для осіб, які постраждали від
домашнього насильства, що
створена на базі Урядового контактного центру за номером 15-47. Сервіс
цілодобово доступний, дзвінки є безкоштовними зі стаціонарних та мобільних
телефонів, анонімними та конфіденційними.
Немає коментарів:
Дописати коментар